اسپم و نکات جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها در بازاریابی ایمیلی

#

برای جلوگیری از فیلترهای اسپم، ابتدا نیاز است که با روش کار آن آشنا شوید. این مقاله توضیح خواهد داد که چگونه فیلترهای اسپم، ایمیل ها را فیلتر می کنند و همچنین به شما راهکارها و بهترین شیوه های جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها را ارائه می دهد.

اسپم چیست؟

ساده ترین تعریفی که می توان برای اسپم ارائه داد دریافت ایمیل انبوه ناخواسته است. انبوه بودن ایمیل به این معناست که ایمیلی همزمان به افراد زیادی ارسال شود. اسپم مشکل عمده ای است که البته قوانینی برای کنترل آن وجود دارد. با این وجود ۹۰% از کل ایمیل های ارسالی شامل اسپم می شوند.

فیلترهای اسپم چگونه کار می کنند؟

عموما فیلترها نمی خواهند افراد از نحوه کارشان اطلاع پیدا کنند. ما در اینجا اطلاعاتی درباره چگونگی کار این فیلترها خواهیم داد تا بازاریاب های قانونی همچنان بتوانند ایمیل های خود را از طریق inbox دریافت کنند. این فیلترهای عموما هنگام تصمیم گیری در مورد ایمیل ها به چند فاکتور مهم توجه می کنند: جزئیات فنی فرستنده، محتوای ایمیل و میزان ایمیل های باز شده توسط گیرنده.

جزئیات فنی

فیلترهای اسپم معمولا احراز هویت ایمیل ها و اعتبار IP فرستنده را بررسی می کنند. تا بتوانند برای ارسال کردن ایمیل های شما تصمیم گیری کنند. استفاده از ایمیل معتبر مثل Gmail روشی صحیح برای ارسال پیام به inbox مخاطبان است.

اعتبار ایمیل:

 دو روشی که برای مقابله با جرائم اینترنتی معرفی شده است، استفاده  از دو تکنولوژی Sender Policy Framework (به اختصار SPF) و Domain Keys Identified Mail  (به اختصار DKIM) برای احراز هویت و بررسی اعتبار نامه‌های الکترونیک می‌باشد. همه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و بیشتر ارائه دهندگان فیلتر اسپم یک یا هر دو این ها را بررسی می کنند.

اعتبار IP:

فیلترهای اسپم پیش از تصمیم گیری در مورد ایمیلتان به IP شما نگاه میکنند. اگر اعتبار IP ارسالی شما معیوب باشد ارسال ایمیل شما را دچار مشکل می کند.

محتوای ایمیل

همیشه این امکان هست تا اشتباهی در محتوای ایمیل به وجود بیاید و ایمیل شما را به یک اسپم تبدیل کند. پس تا جایی که می توانید باید از این اشتباهات اجتناب کنید.

محتوای تعاملی:

قرار گرفتن برخی از محتواهای تعاملی در ایمیل های شما می تواند ایمیل هایتان را اسپم کند.

کدهای نامرتب:

یکی از علت های متداول بهم ریختگی HTML ایمیل، کپی- پیست کردن از نرم افزار Word است. این کار باعث می شود برچسب ها و اجزای دیگر از متن جدا شوند.

فرمت مشکوک:

از فرمت های مشکوک مثل نوشتن کل متن به صورت CAPS، استفاده از رنگ های متفاوت و… خودداری کنید.

نسبت تصویر به متن:

ایمیل هایی که تصاویر بزرگتری نسبت به متن دارند به احتمال زیاد اسپم می شوند. افزایش متن و کاهش تعداد و سایز عکس ها می تواند کمک کننده باشد.

اطلاعات ناقص:

طبق قانون CAN-SPAM، ایمیل های بازاریابی شما باید شامل دو چیز باشد: آدرس حقیقی شما و روشی برای انتخاب ایمیل های شما توسط دریافت کنندگان در آینده.

مدیریت لیست مخاطبان

مدیریت لیست مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ایمیل های شما برای افرادی ارسال شود که ایمیل های شما را نادیده گرفته و روی آن ها کلیک نمی کنند، سرورهای ایمیل شما را فرستنده ایمیل های اسپم تشخیص می دهند.

پست های مرتبط

نظر بدهید