بازاریابی ایمیلی و مزایای استفاده از بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل

#

این روزهای بازاریابی اینترنتی استفاده فراوانی دارد. روش های مختلفی در بازاریابی اینترنتی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان فروش خود را بالا برد. یکی از این روش ها بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing است. بازاریابی ایمیلی روشی است که در آن از ایمیل برای ارسال مستقیم محتوا استفاده می شود و متفاوت از اسپم (هرزنامه ) است.

در اینجا برخی از جنبه های بازاریابی ایمیلی را بررسی می کنیم:

ایجاد اعتماد توسط بازاریابی ایمیلی

این نوع بازاریابی روشی بسیار مناسب است که می تواند حس اعتماد به شرکتتان را در ذهن مشتری ایجاد کند. این اعتماد زمانی حاصل می شود که مشتریان ایمیل شما را به صورت امن در inbox خود دریافت می کنند. گذشته از این، مشتریان شما می توانند اشتراک خود را از لیست ایمیلتان لغو کنند. امکان کنترل رابطه متقابل میان مشتریان و شرکت شما به آن ها حس اعتماد بیشتری می بخشد.

سنجش پذیری

قابلیت سنجش ایمیل های مستقیم، بزرگترین مزیت بازاریابی ایمیلی است. در این صورت بازگشت سرمایه قابل پیش بینی خواهد بود. با بازاریابی ایمیلی می توانید لینک ها را به طور مستقیم در یک پیشنهاد یا وب سایت قرار دهید. شما می توانید با این روش اطلاعاتی در خصوص نحوه جذب مشتریان خود در زمان واقعی بدست آورید. آگاهی از تاثیر هر کدام از ایمیل ها می تواند به شما در نمایش تبلیغات بهتر کمک کند.

اثرگذاری بازاریابی ایمیلی

شما می توانید از طریق بازاریابی ایمیلی، قابلیت هدف گذاری کمپین خود را به طور موثر افزایش دهید و هزینه های خود را مدیریت کنید. برای ایجاد این اثرگذاری می توان دو بخش “اثرگذاری هزینه” و “اثرگذاری تبلیغ” را مطرح کرد. قابل سنجش بودن اطلاعات ایمیل و دسته بندی لیست مخاطبان آن به شما کمک خواهد کرد تا اثرگذاری تبلیغات خود را بالا ببرید. اهمیت دسته بندی این لیست به این خاطر است که شما می توانید ایمیل های خود را متناسب با نیازهای متفاوت مشتریان ارسال کنید. این دسته بندی لیست ها در بازاریابی ایمیلی منجر به اثرگذاری هزینه ها نیز می شود. اینکه شما چه مقدار برای چاپ و ارسال تبلیغات هزینه کرده اید. از طریق بازاریابی ایمیلی تنها هزینه ای که ممکن است برای شما اتفاق بیافتد، هزینه خرید یک لیست بزرگ از مخاطبان خواهد بود.

منابع:

http://lish.ir/Kg

نظر بدهید