بازاریابی موبایل و بهترین روش های تبلیغات موبایل

#

امروزه بازاریابی موبایل دیگر یک راهکار موقت نیست. در حقیقت، 80% از کاربران اینترنت برای جستجو در وب از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. اگر هنوز برای بازاریابی موبایل استراتژی کلی ندارید باید بدانید که اهداف خود را در جایی از دست می دهید که مشتریان بخش عمده ای از زمان خود را صرف آن می کنند. تبیلغات StartApp، inMobi و adMob که گوگل پایه گذار آن بوده است معروف ترین نوع تبلیغات موبایل است.

بازاریابی موبایل چیست؟

به عبارت ساده، بازاریابی موبایل شامل تبلیغاتی است که در موبایل و تبلت ها نمایش داده می شود. با وجود همه این موقعیت ها برای برآوردن اهداف کاربران در زمان واقعی، شما می توانید از این وسیله موثر برای فرستادن محتوای دیجیتالی برند یا شرکت خود استفاده کنید.

انواع روش های بازاریابی موبایل

تبلیغات و بازاریابی از طریق موبایل روش ها گوناگونی دارد. با افزایش روز افزون تعداد کاربرن بر تعداد روش های استفاده از آن نیز افزوده می شود.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی یکی از بخش های مهم بازاریابی موبایل است که رشد سریعی دارد. بسیاری از شرکت های تجاری از این روش برای جذب مخاطبان خود بهره می برند. چرا که تبلیغات ویدیویی برای مخاطبان جذاب تر و ملموس تر است.

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی به تبلیغاتی گفته می شود که ظاهر تبلیغ با برنامه موبایل و یا وب سایت همانند سازی شده باشد. این نوع از تبلیغات باعث تعامل بیشتر کاربران با تبلیغ می شوند و دیگر آزاردهنده نیستند. نرخ کلیک بالاتر و میزان تبدیل بیشتر، نشان دهنده تأثیرگذار بودن تبلیغات بومی به خصوص روی موبایل‌ها می‌باشد.

پرداخت از طریق موبایل

امروزه خرید اینترنتی و پرداخت از طریق موبایل بسیار مرسوم است به طوری که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۸، میزان مشتریانی که از این روش استفاده می کنند به ۵۰% برسد. شرکت های تجاری برای ترغیب مشتریان خود می توانند از پیشنهادات ویژه، تخفیفات و اهدای جوایز به آن ها استفاده کنند.

برنامه های موبایل

به علت استفاده ۸۲ درصدی از برنامه های موبایل، اکثر شرکت های تجاری به فکر استفاده از برنامه های موبایل برای جذب بیشتر مخاطبان خود افتاده اند. در این صورت بازاریابان با استفاده از داده های مکانی می توانند مشتریان مناسب را با محتوای مناسب مورد هدف قرار دهند.

پیام متنی

اگرچه پیام متنی، فناوری جدیدی نیست با این وجود هنوز هم راهی موثر برای تعامل مستقیم شرکت های تجاری با مشتریان آنها به حساب می آید. محتوای این نوع پیام ها را می توان متناسب با شخصی که پیام را دریافت می کند، تنظیم و ارسال کرد. همچنین این روش، راهی فوری و مقرون به صرفه برای ارتباط با مشتریان است.

پست های مرتبط

نظر بدهید