بنر تبلیغاتی و تاثیر طراحی بنر حرفه ای در افزایش نرخ تبدیل

#

اکثر بازاریاب ها به منظور دیده شدن برند و افزایش ترافیک وب سایت خود با پتانسیل استفاده از تبلیغات بنری آشنا هستند. اگرچه تعداد اندکی از آن ها برای ساخت بنر وب سایت، تجربه طراحی و copywriting داشته اند. در اینجا لیستی از عناصر مورد نیاز ارائه شده است تا به شما کمک کند بنر تبلیغاتی موفقی بسازید.

عناصر مورد نیاز برای داشتن بنر تبلیغاتی موفق

نرخ تبدیل بنر تبلیغاتی معیاری برای سنجش موفق بودن آن میباشد. به طور کلی نرخ تبدیل به آن عملی گفته میشود که شما دوست دارید بازدید کنندگان و کاربران شما آن را انجام دهند. در ادامه به برخی از نکات تاثیر گذار در نرخ تبدیل بنر تبلیغاتی می‌پردازیم.

از سایزهای استاندارد استفاده کنید

Google Adsense متناسب با مکانی که می خواهید بنر خود را قرار دهید به شما اندازه استاندارد توصیه کرده است. این اندازه ها به علت داشتن ابعاد مطلوب، بنر تبلیغاتی را به شکلی اثرگذار نمایش می دهند.

300×250: مستطیل متوسط، داخل یا در انتهای متن

336×280: مستطیل بزرگ، داخل یا در انتهای متن

728×90: بورد عریض، بالای متن های بلند

300×600: نیم صفحه، برای ایجاد اثرگذاری

320×100: بنر بزرگ، مناسب صفحه موبایل

پیام تبلیغ را واضح بیان کنید:

کاربران وب عموما زمانی برای درک پیام اصلی تبلیغات شما صرف نمی کنند. آنها می خواهند مفهوم تبلیغ شما را در نگاه اول متوجه شوند. بنابراین بنر تبلیغاتی باید به گونه ای باشند تا پیام خود را به سرعت به مخاطبان خود انتقال دهند. شما می توانید با استفاده از چند کلمه، کاربران را به کلیک بر روی تبلیغ خود ترغیب کنید:

  • رایگان
  • پیشنهاد ویژه
  • دسترسی آسان
  • قیمت کالا
  • خرید ارزان

از عناصر بصری به درستی استفاده کنید:

برقراری ارتباط موثر با بنر تبلیغاتی نیازمند رعایت سلسله مراتب بصری است. تئوری سلسله مراتب بصری به معنی آن است که چشم افراد به طور طبیعی روی بزرگترین قسمت متن تبلیغ شما تمرکز می کند. همچنین ایجاد فضای قابل توجه میان اجزای متن، خوانایی آن را بهبود می بخشد. هر چه متن متراکم تر باشد، درک آن نیز سخت تر خواهد بود و واضح است که تبلیغ شما نادیده گرفته خواهد شد.

از طرح های رنگی مناسب استفاده کنید:

اگرچه برخی از رنگ ها  با طراوت تر هستند و بیشتر از سایر رنگ ها جلب توجه می کنند. اما بنرهایی که در آن ها از رنگ برند یا لوگوی شما استفاده نشده است تاثیری در شناخت عمومی و مطرح شدن برند شما ندارد. بنابراین رنگ تبلیغات خود را متناسب با رنگ سایت به ویژه لوگوی خود انتخاب کنید.

استفاده از دکمه فراخوان را فراموش نکنید:

هدف نهایی هر بنر تبلیغاتی، جذب افراد برای شرکت در یک پیشنهاد است. این کار می تواند به منظور فروش یک محصول یا وارد کردن اطلاعات مخاطبان باشد. بنابراین با قرار دادن دکمه فراخوان، آن ها را به سایت خود راهنمایی کنید. افزودن این دکمه به بالا رفتن میزان کلیک روی بنر شما نیز کمک می کند.

ساخت بنر تبلیغاتی، پروسه آسانی ندارد. اما این نکات، شما را به مسیر درست هدایت خواهد کرد. پس از طراحی یک بنر مناسب حتما آن را با تست A/B بیازمایید. تست A/B جنبه هایی از بنر را که میتوان برای افزایش نرخ تبدیل بهبود داد، مشخص میکند.

Comments (1)

ممنونم بابت نوشتن و اشتراک گذاری این مطلب

نظر بدهید