Google Analytics و قابلیت‌های آن در مقایسه با Lish

#

آیا Lish می تواند جایگزین خوبی برای Google Analytics باشد؟ این سوالی است که با مقایسه تفاوت های این دو نرم افزار پاسخ داده خواهد شد.

Google Analytics خیلی هم دقیق نیست

داده ها در Google Analytics همیشه کمتر از تعداد ترافیک واقعی است. اما علت آن چیست؟

  • Google Analytics یک قطعه کد جاوا اسکریپت است که در وب سایت شما قرار میگیرد. چنانچه کامپیوتری که وب سایت شما  را مشاهده می کند، جاوا اسکریپت نپذیرد این بازدید، ردیابی نمی شود. همچنین در صورتی که جاوا اسکریپت خطایی داشته باشد یا سایت مورد نظر بارگذاری نشود، بازدید ردیابی نخواهد شد.
  • Google analytics یک کوکی در مرورگری که در حال مشاهده سایت است قرار میدهد سپس اطلاعات کوکی را برای شناسایی بازدیدکننده، بررسی می کند. بنابراین اگر کوکی مسدود شده باشد ردیابی بازدید امکان پذیر نخواهد بود.

تکنولوژی ردیابی Lish.ir بر پایه Redirect لینک هاست و با 100 درصد دقت می تواند تعداد کلیک ها را ردیابی کند.

کد Google Analytics باید در HTML سایت شما قرار داده شود

برخلاف ابزاری مثل Google Analytics، KissMetrics و Omniture، سایت Lish.ir همیشه راهی برای جمع آوری معیارهایی از وب سایت که تحت کنترل شما نبوده، داشته است.

آیا این معیارها را برای پست های Twitter و Pinterest خود احتیاج دارید؟ پس باید از یک لینک ردیاب استفاده کنید. و یا اطلاعاتی از یک پست وبلاگ می خواهید؟ شما می توانید از لینک های Lish.ir استفاده کنید.

Google Analytics تنها گزارش های تجمعی را فراهم می کند

اگر فکر می کنید کلیک و بازدید از سایت شما حقیقی نیست، به گزارشات دقیق تر و جزئی تری از هر کلیک  به وسیله IP و برچسب زمان آن نیاز پیدا می کنید. اهمیت دسترسی به گزارشات دقیق، دلایل دیگری نیز دارد. متاسفانه Google Analytics تنها آمار تجمعی را ارائه می دهد و همچون Lish.ir راهی برای دسترسی ریز کلیک ها ندارد.

دلایل مهم برای استفاده از Lish

  1. تکنولوژی ردیابی Lish بر پایه Redirect لینک هاست و دقت آن در ردیابی تعداد کلیک ها از یک لینک مشخص یا کمپین 100 درصد است.
  2. Lish به نصب هیچگونه کدی نیاز ندارد.
  3. همه گزارشات به صورت دقیق و لحظه ای جمع آوری می شوند.

چه تفاوتی میان ردیابی لینک ها توسط Lish و اطلاعات دریافتی از Google Analytics است؟

  • Google Analytics برای اهداف مشخصی طراحی شده است. و برای ردیابی زمان در سایت، مقایسه کاربران جدید و بازگشته، دستگاه کاربران، زبان، مرورگر، نسخه فلش و موارد مشابه مناسب است.
  • Lish با هدفی خاص ساخته شده است؛ آنالیز منابع بازاریابی که میتوانید ریزکلیک ها و آمار ترافیک روبات روی لینک های خود را علاوه بر آمار زمانی و موقعیت جغرافیایی و همچنین تشخیص مرورگر و سیستم عامل داشته باشید. و میتوانید بر اساس اهداف بازاریابی مشخص کاربران را به صفحاتی که امکان نرخ تبدیل بالاتری دارند به وسیله لینک هوشمند و لینک چرخشی هدایت کنید.

قابلیت های Lish چیست؟

Lish به مشتریان این امکان را می دهد تا کمپین هایی را برای ترافیک ارجاعی خود ایجاد کنند. هر لینک واحد به شکلی ساده در داشبورد اعضا ساخته و ردیابی می شود. لینک با دریافت یک مقصد نهایی ساخته و با استفاده از عنوان و توضیحات کارکرد لینک در استراتژی بازاریابی مشخص میشود. پس از ساختن لینک، اعضای Lish قادر خواهند بود تا لینک را در یک وب سایت بازاریابی قرار داده و آمار بازدید و کلیک بر روی لینک را مشاهده کنند.

در نهایت از Google Analytics استفاده کنیم یا Lish

هرکدام از این برنامه های Google Analytics و Lish قابلیت های خود را دارند و هیچ منافاتی در استفاده کنار یک دیگر وجود ندارد برای داده های تجمیعی میتوان از Google Analytic و برای داده های دقیق تر میتوان از Lish استفاده کرد و از قابلیت های هردو بهره مند شد.

پست های مرتبط

Comments (1)

نظر بدهید